ساعت ۰۳:۱۹مرداد ۱۵, ۱۳۹۹

پیارند

معرفی هتل ها و راهنمای سفر

کدو تنبل

این صیفی با ارزش از گروه تغذیه و رژیم غذایی

کدو تنبل سبزی است یا میوه؟

چهره رنگارنگ میزها زمان مصرف کدو تنبل است که یکی از بهترین غذاهای مورد استفاده در خانواده است.
کدو تنبل منبع خوبی از بتاکاروتن ، ویتامین C ، K ، E ، منیزیم ، فسفر و آهن است.
کدو تنبل فواید بسیاری برای سلامتی دارد، با آوردن کدو تنبل به دستور پخت غذاهای مختلف و جداول غذایی به خصوص در روزهای سرد زمستان می توان انرژی بدن را افزایش داد و در برابر بیماری ها محافظت کند.

مزایای کدو تنبل چیست؟

این صیفی با ارزش از گروه تغذیه و رژیم غذایی بیمارستانی و سالم است.

توضیحاتی را در مورد آنچه باید در مورد فواید کدو تنبل دانست .

با کند شدن متابولیسم در زمستان ، مقاومت بدن کاهش می یابد و مستعد عفونت ها می شود. سلامت پوست نیز در هوای سرد سهم خود را دارد، چراکه پوست بیشتر خشک می شود و رنگ و لعاب خود را از دست می دهد، شکایت از ضعف و خستگی دقیقاً در این دوره افزایش می یابد. اگر شروع به مشاهده این تغییرات در بدن خود کردید ، وقت آن است که کدو تنبل را به لیست رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.
از مزایای کدو تنبل به نام پادشاه غذا ها می توان به شرح زیر نام برد:
این ماده حاوی مقادیر زیادی آلفا و بتا کاروتن است. این کاراتنودها به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی در زمره بزرگترین یاران سیستم دفاعی قرار دارند.

کدو تنبل یک منبع غنی از ویتامین A است و با محافظت از سلامت چشم با کاروتنوئید خود به نام زاکسانتین کمک می کند، سرشار از ویتامین C است. ویتامین C با تحریک تولید گلبولهای سفید که از بدن در برابر میکروب ها و پاتوژن ها دفاع می کنند، و از دفاع بدن حمایت می کند. 1 وعده کدو تنبل (100 گرم) 35 درصد از نیاز روزانه ویتامین C فرد را تأمین می کند.

کدو تنبل که منبع خوبی از فیبر است ، از نظر سلامت قلب و روده از اهمیت زیادی برخوردار است. نصف فنجان کدو تنبل حاوی بیش از ۳ گرم فیبر است. مصرف فیبر به میزان زیاد باعث کاهش سطح کلسترول و در نتیجه در حفاظت از سلامت قلب می شود. همچنین با تنظیم حرکات روده نقش مهمی در کاهش خطر سرطان روده بزرگ دارد.
با افزایش مصرف فیبر ، مدت زمان سیری طولانی می شود.

این صیفی با ارزش از گروه تغذیه و رژیم غذایی

کدو تنبل یک منبع عالی برای درخشش پوست شما در تابستان است، هنگامی که کاروتنوئیدها که در بافت آن زیاد هستند، با روغن رژیم غذایی مصرف می شوند، مصرف آن باعث می شود که پوست شما پر تراوت تر به نظر برسد زیرا باعث ایجاد رنگدانه در پوست می شود.

با حمایت از تولید کلاژن با ویتامین C ، به پوست جوان تر می شود.

لازم به یادآوری است که امگا ۳ که فواید زیادی برای سلامتی دارد ، در کدو تنبل نیز وجود دارد.

این ماده از بهبود بافت استخوانی ، رشد استخوان ، کلسیم ، منگنز ، منیزیم ، مس ، آهن و فسفر پشتیبانی می کند.

این ماده مغذی فوق العاده، همچنین سرشار از پتاسیم است، که به تنظیم فشار خون کمک می کند. با مصرف پتاسیم استرس کاهش می یابد و فشار خون کاهش می یابد ، زیرا باعث می شود رگ های خونی و شریان ها شل شوند. همچنین پتاسیم تنظیم تعادل مایعات در سلول ها و بافت ها را فراهم می کند.

ویتامین های زیادی مانند B1 ، B3 ، B6 ، اسید پانتوتنیک؛ حتما در زمستان استفاده از کدو تنبل را که حاوی مواد معدنی مانند فولیک اسید ، فسفر و آهن است باید در رژیم غذایی شما باشد،  با ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن ، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می شود. متابولیسم شما را تسریع می کنند و پوست سالم دارند.

سپر دفاع کدو تنبل در برابر آلرژی

کدو تنبل به جلوگیری از واکنش های آلرژیک کمک می کند. در حالی که تقویت سیستم ایمنی بدن اساس جلوگیری از بیماری هایی از قبیل آسم و آلرژی است، ویتامین ها و مواد معدنی با ظرفیت آنتی اکسیدانی بالا از اهمیت بالایی برخوردار می شوند. یکی از غذاهایی که بیشترین ظرفیت آنتی اکسیدان را دارد، بتا کاروتن ها یکی از غذاهایی هستند که بیشترین میزان در کدو را دارند. نصف لیوان کدو تنبل حاوی دو برابر ویتامین A به میزان نیاز روزانه است.

کدو تنبل باعث بازسازی پوست می شود

به خصوص خانم ها شکایت دارند که پوست آنها در روزهای سرد زمستان خشک و ترک خورده است. با این وجود ، موادی که درخشندگی و طراوت پوست را تأمین می کند درست در کنار شما و آشپزخانه شماست، نه در فروشگاه های لوازم آرایشی! پوست ، که در روزهای سرد زمستان شروع به خشک شدن می کند ، از بازسازی پوست با مواد معدنی آنتی اکسیدان و ویتامین A موجود در کدو حلوایی پشتیبانی می کند. حتی کدو تنبل ، کدو تنبل ، که در بسیاری از ماسک ها قرار دارد ، به پوست کمک می کند که رطوبت مخصوصاً هنگام مصرف به عنوان سوپ را به دست آورد.

کدو تنبل حرکات روده را تسریع می کند

گرچه منبعی بسیار غنی از خمیر است ، فرنی یا سوپ آن شما را برای مدت طولانی پر می کند. این به روده ها کمک می کند تا در افرادی که تنبلی روده دارند ، حرکت خود را دوباره به دست آورند. به خصوص در دوره ای که نوزادان از یبوست ۶-۸ رنج می برند. از ماه به عنوان پوره یا سوپ قابل مصرف است و با افزودن جو دوسر می توان از پالپ غنی تر شد.

کدو تنبل سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

از آنجا که کدو تنبل سرشار از ویتامین های آنتی اکسیدان و مواد معدنی است ، بدن را از باکتری ها ، ویروس ها و میکروب ها محافظت می کند و به حمایت از سیستم ایمنی بدن در طول فصل و یخ زدگی در زمستان کمک می کند.

کدو تنبل از سلامت چشم محافظت می کند

ماده ای به نام زانتانین که در کدو تنبل موجود است ، کمک می کند تا نور ماوراء بنفش توسط چشم فیلتر شود ، و این از آسیب بافت و مشکل آب مروارید که در سنین بالاتر دیده می شود ، جلوگیری می کند. ویتامین A موجود در آن با اطمینان از هماهنگی چشم با نور در شب و گرگ و میش نیز دید را فراهم می کند.

کدو تنبل به شما در کاهش وزن کمک می کند

ملیس تورلوغلو ، متخصص تغذیه و رژیم غذایی می گوید: “کدو تنبل که تنها 26 کالری در هر 100 گرم دارد ، از نظر پالپ بسیار غنی است ، احساس سیری طولانی مدت می کند ، از مصرف انرژی غیرضروری جلوگیری می کند و از روند کاهش وزن حمایت می کند.”