تشنگی در ماه رمضان را چگونه برطرف کنیم

تشنگی در ماه رمضان: فرد روزه دار بیش از احساس گرسنگی نیاز به نوشیدن آب در دوران روزه داری احساس می کند، خصوصاً در مورد روزه داری در تابستان
تشنگی در ماه رمضان
تشنگی در ماه رمضان

تشنگی در ماه رمضان

فرد روزه دار بیش از احساس گرسنگی نیاز به نوشیدن آب در دوران روزه داری احساس می کند، خصوصاً در مورد روزه داری در دوره تابستان که ممکن است فرد را در معرض کم آبی قرار دهد و احساس تشنگی را افزایش دهد. بین صبحانه و وعده غذایی قبل از سحر، به منظور کاهش احساس تشنگی و جلوگیری از کمبود آب در دوران روزه داری، بنابراین برخی از دستورالعمل ها وجود دارد که می تواند برای کاهش تشنگی در ماه رمضان رعایت کند:

  • در صورت امکان روزانه ۸-۱۲ فنجان آب بنوشید.
  • نوشیدن مایعات بیشتر با قند کم.
  • حتماً وعده غذایی سحر را بخورید تا بدن بتواند بدن را در طول روزه داری هرچه بیشتر هیدراته نگه دارد، با در نظر گرفتن این که وعده سحری علاوه بر نوشیدن آب حاوی کلیه مواد مغذی موجود در کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها و فیبرهای غذایی است که باعث کاهش احساس گرسنگی و تشنگی می شود.

تأثیر روزه داری بر بدن

تشنگی در ماه رمضان
تشنگی در ماه رمضان
تشنگی در ماه رمضان

روزه داری برای ساعت های طولانی مداوم خطر کمبود آب و تشنگی را افزایش می دهد، بنابراین فرد روزه دار باید علاوه بر نوشیدن مقدار کافی آب در مدت افطار، و نوشیدن مایعات بیشتر، روی خوردن کربوهیدرات و چربی از منابع خود تمرکز کند تا انرژی لازم برای بدن را تأمین کند و انرژی از دست رفته بدن را جبران کند.
تمرکز خود را روی خوردن غذاهایی با مقدار زیاد آب برای تأمین آب بدن و جبران مواد از دست رفته دهید، زیرا کلیه ها تا حد ممکن آب را دفع می کنند. زیرا بدن نمی تواند آب را درون خود ذخیره کند.

غذاهایی که توصیه می شود در ماه رمضان از آنها اجتناب کنید

توصیه می شود از خوردن برخی غذاهای ناسالم که باعث افزایش تشنگی در طول روزه داری می شود خودداری کنید و موارد زیر را ذکر می کنیم:

  • غذاهای شور ، مانند غذاهای فرآوری شده ، کنسرو و ترشیجات.
  • غذا ادویه اضافه شده زیادی دارد.
  • غذاهای ادویه دار.

تعطیلات تابستان خود را با ۸ ایده لذت بخش کنید

نحوه درمان آفتاب سوختگی صورت با استفاده از روش های آسان

بهنام محمدی
مترجم، نویسنده و مدیر در مجموعه پیارند