تمرینات لاغری ساق پا و ران با قابلیت انجام در محیط های مختلف

تمرینات لاغری ساق پا و ران در دسته بندی های گوناگونی قرار می گیرند که ما در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم.
تمرینات لاغری ساق پا و ران
تمرینات لاغری ساق پا و ران

تمرینات لاغری ساق پا و ران در دسته بندی های گوناگونی قرار می گیرند که ما در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم. البته تاثیر هر کدام از این تمرینات به شرایط فیزیکی فرد انجام دهنده و رژیم غذایی او نیز مرتبط می گردد.

تمرینات لانگز

ورزش از stabs ( در انگلیسی: Lunges) از تمرینات لاغری ساق پا و ران است که شما می توانید در هر مکان بدون انجام نیاز برای هر یک از تجهیزات به انجام آنها بپردازید.

  • صاف بایستید.
  • آوردن یک پا گام بزرگی به جلو است.
  • زانو را خم کنید تا پای جلویی در زاویه ۹۰ درجه باشد، مراقب باشید که زانوی پای عقب را لمس نکنید.
  • این وضعیت را برای چند ثانیه حفظ کنید.
  • به حالت اولیه برگردید و تمرین را در سه ست انجام دهید، به طوری که هر ست شامل ۱۲-۱۵ تکرار باشد.
  • مراحل قبلی را برای پای دیگر نیز تکرار کنید.

ورزش هوازی

تمرینات لاغری ساق پا و ران
تمرینات لاغری ساق پا و ران

فواید ورزش‌های هوازی تنها به سلامت قلب و ذهن محدود نمی‌شود، بلکه به تقویت ران‌ها و پاها نیز کمک می‌ کند. که نمونه‌هایی از آن‌ها عبارتند از: دویدن، پیاده‌ روی و پیاده‌روی سریع و لازم به ذکر است که دوچرخه‌ سواری ممکن است یک گزینه جایگزین مناسب در مواردی که فرد نمی تواند بدود یا پیاده روی سریع انجام دهد و طبق توصیه شورای ورزش آمریکا ۲۰ دقیقه ورزش هوازی حداقل سه بار در هفته توصیه می شود.

بازی های ورزشی از جمله تمرینات لاغری ساق پا و ران

می توان طیف گسترده ای از ورزش ها و تمرینات لاغری ساق پا و ران را انجام داد که به کاهش وزن کمک می کند و پاها را از همه زوایای مجسمه سازی می کند، زیرا ورزش های زیادی وجود دارند که کاهش چربی در پاها و ران ها را هدف قرار می دهند و ما به بازی های زیر اشاره می کنیم:

  • شنا کردن.
  • گلف
  • فوتبال.
  • والیبال
  • رقصیدن

تمرینات تناوبی با شدت بالا

تمرینات لاغری ساق پا و ران
تمرینات لاغری 

تمرین تناوبی با شدت بالا یکی از راه‌ های افزایش راندمان تمرینات با شدت بالا است و می‌ توان آن را با گرم کردن بدن با پیاده‌روی یا دویدن به مدت پنج دقیقه و سپس بالا بردن سرعت تمرین شروع کرد و حداکثر تلاش را به سرعت انجام داد. این کار به مدت ۳۰ ثانیه و سپس کاهش سرعت تمرینات لاغری ساق پا و ران به مدت ۳۰ تا ۹۰ ثانیه و تکرار آن در ۸ ست، به کاهش چربی بدن از جمله چربی ران و پاها کمک می کند. سرعت سوزش را افزایش می دهد .

 

منابع
↑ “Expert-Recommended Exercises for Slimming and Toning Thighs”, www.everydayhealth.com,15-11-2017، Retrieved 17-05-2019. Edited. ↑ “Toning Your Body — and Your Thighs”, www.webmd.com, Retrieved 17-05-2019. Edited. ↑ Sara Lindberg (15-10-2018), “10 Ways to Tone and Strengthen Your Thighs”، www.healthline.com, Retrieved 17-05-2019. Edited. ↑ Jody Braverman (20-11-2017), “What Type of Exercise Will Slim Down My Legs?”، www.livestrong.com, Retrieved 17-05-2019. Edited.

پویا رادفر
مترجم، نویسنده و مدیر در مجموعه پیارند