جو دوسر برای عضله سازی و تاثیر آن بر سلامتی

جو دوسر غذا ایی است که حاوی مقدار زیادی پروتئین هست و بیشترین مقدار پروتئین را در میان غلات را دارد. چون غنی از فیبر ، منیزیم ، منگنز است.
جو دوسر برای عضله سازی
جو دوسر برای عضله سازی

جو دوسر برای عضله سازی

پروتئین ماده اصلی سازنده اندام ها، عضلات، پوست، هورمون ها و غیره است. بنابراین پروتئین با کیفیت بالا باید در تمام وعده های غذایی خورده شود و مطالعات نشان می دهد که این امر به روش های مختلف سلامتی را بهبود می بخشدو به کاهش وزن و چربی های شکم و افزایش حجم عضلات و قدرت و به همین ترتیب کمک می کند.

یک رژیم غذایی غنی از پروتئین فشار خون را کاهش می دهد و خطر ابتلا به دیابت و سایر موارد را کاهش می دهد. لازم به ذکر است که رژیم مرجع توصیه شده برای پروتئین ۴۶ گرم برای زنان و ۵۶ گرم برای مردان است.

جو دوسر برای عضله سازی غذا ایی است که حاوی مقدار زیادی پروتئین هست و بیشترین مقدار پروتئین را در میان غلات را دارد. چون غنی از فیبر ، منیزیم ، منگنز ، ویتامین B1 و بسیاری از مواد مغذی دیگر است. لازم به ذکر است که نصف فنجان جو خام حاوی ۱۳ گرم پروتئین است.

سایر فواید جو دوسر

جو دوسر برای عضله سازی
برای عضله سازی

سطح کلسترول را بهبود ببخشید

خوردن جو دوسر می تواند به کاهش سطح کلسترول کل کمک کند و طبق مطالعات دلیل این امر وجود فیبرهای بتا گلوکان است و در یک بررسی در سال ۲۰۱۴ مشخص شد که در صورت مصرف ۳ گرم یا بیشتر فیبر، بلغور جو دوسر می تواند سطح کلسترول کل را کاهش دهد. یک مطالعه دیگر نشان داد که بتا گلوکان ممکن است سطح کلسترول مضر را کاهش دهد، اما بر سطح کلسترول خوب تأثیر نمی گذارد.

کنترل وزن

جو دوسر برای عضله سازی  به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید، که به کنترل وزن کمک می کند و اگرچه بسیاری از مردم فکر می کنند که هنگام رعایت رژیم لاغری باید از مصرف کربوهیدرات اجتناب کنند، اما غلات می توانند احساس گرسنگی را کاهش دهند، زیرا یک فنجان  جو دوسر پخته شده حاوی حدود ۱۵۰ کالری و چهار گرم فیبر. نیمی از آن محلول است و نیمی دیگر آن محلول نیست.

جلوگیری از اسهال با ماست: فواید ماست برای درمان اسهال چیست

فواید آویشن برای مو و دستیابی به سلامتی مداوم و پایدار

 

 

پویا رادفر
مترجم، نویسنده و مدیر در مجموعه پیارند