روش های درمان اضطراب با ساده ترین شگرد ها

روش های درمان اضطراب شامل استفاده از راهکارهایی می گردد که می توان با استفاده از آنها به راحتی میزان اضطاب و استرس را کاهش داد.
روش های درمان اضطراب
روش های درمان اضطراب

روش های درمان اضطراب شامل استفاده از راهکارهایی می گردد که می توان با استفاده از آنها به راحتی میزان اضطاب و استرس را کاهش داد. برای آشنایی با این شیوه های رفتاری با ما همراه باشید.

تغذیه سالم

داشتن یک رژیم غذایی سالم و  مناسب به درمان اضطراب خفیف تا متوسط ​​و همچنین پرهیز از الکل، سوء مصرف مواد مخدر و سایر مواد غیرقانونی کمک می کند. می توان پیروی از تغذیه سالم را به عنوان یکی از روش های درمان اضطراب مورد شناسایی قرار داد.

در فعالیت ها شرکت کنید

روش های درمان اضطراب
روش های درمان اضطراب

درگیر شدن و شرکت در فعالیت هایی که با دیگران در تعامل است، راه ساده ای برای کاهش اضطراب است. مانند داوطلب شدن در نظافت مدارس، مساجد و … علاوه بر شرکت در آشپزی و سایر فعالیت های خیریه.

ورزش کردن یکی از روش های درمان اضطراب

ورزش منظم، علاوه بر فواید بسیار خوبی که به همراه دارد، راه موثری برای رهایی از اضطراب است. از حفظ آمادگی جسمانی فرد و ترشح هورمون اندورفین مسئول احساس رضایت در مغز است.

علل استرس

دلایل متعددی در پس ابتلای فردی به اختلالات اضطرابی وجود دارد که باید برای تشخیص بهینه این بیماری و در نتیجه انتخاب روش های درمان اضطراب مناسب آن را دانست و برخی از شایع ترین علل اضطراب به شرح زیر است:

  • عوامل محیطی: استرس ناشی از خانه یا محیط کار، روابط شخصی تا حد زیادی به اضطراب کمک می کند و قرار گرفتن در مناطق بالا با سطح اکسیژن کم می تواند شدت علائم اضطراب را افزایش دهد.
  • وراثت: وراثت نقش عمده ای در اضطراب دارد، به ویژه با سابقه خانوادگی بیماری.
  • عوامل پزشکی: عوارض جانبی داروها ممکن است باعث اختلالات اضطرابی و همچنین علائم و استرس های ناشی از بیماری های جدی شود.
  • شیمی مغز: اضطراب ناشی از تغییرات در شیمی مغز، در نتیجه اختلالات هورمونی و سیگنال های الکتریکی مغز است.
  • سوء استفاده : چه استفاده از مواد غیرقانونی مانند مواد مخدر و چه ترک آنها، هر دو به شدت در ایجاد اضطراب، در نتیجه و عوارض ناشی از آن نقش دارند.

علائم اضطراب

از جمله شایع ترین علائم اضطراب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عصبی بودن و تنش.
  • بی خوابی و مشکلات خواب.
  • وحشت، ترس و احساس خطر.
  • تنفس سریع و پی در پی؛
  • افزایش ضربان قلب.
  • ضعف و بی حالی.
  • دشواری تمرکز .
  • مشکلات گوارشی؛ مانند یبوست، نفخ شکم یا اسهال.
  • انجام مکرر رفتارهای خاص
منابع
^ أ ب ت ث SAMANTHA GLUCK, “Anxiety Treatment: How to Treat Anxiety”، www.healthyplace.com, Retrieved 14-5-2019. Edited. ↑ Dillon Browne (25-10-2018), “What causes anxiety?”، www.medicalnewstoday.com, Retrieved 14-5-2019. Edited. ↑ Erica Cirino (8-9-2016), “Everything You Need to Know About Anxiety”، www.healthline.com, Retrieved 14-5-2019. Edited.

 

همچنین بخوانید:

سفر با کودک : چرا و کجا باید با شیرخوار خود سر و کله بزنید

تقویت مغز و حافظه با استفاده از این مواد غذایی

احساس ترس، روش های درمانی و تفاوت آن با فوبیا

خواص گل بابونه

پویا رادفر
مترجم، نویسنده و مدیر در مجموعه پیارند