سس سیب زمینی سرخ شده و تنوری به همراه روش های تهیه در خانه

سس سیب زمینی دارای تنوع زیادی است در این مقاله چند نمونه از دلچسب ترین سس سیب زمینی ها را با روشی آسان یاد می دهیم تا در خانه درست کنید
سس سیب زمینی
سس سیب زمینی

سس سیب زمینی مایونز تند دودی با سیر بو داده 

زمان آماده سازی ۵ دقیقه
زمان پخت ۹ دقیقه
به اندازه کافی برای یک شخص

مواد تشکیل دهنده

  • پنج حبه سیر، پوست کنده.
  • سه چهارم فنجان مایونز .
  • یک و نیم قاشق غذاخوری آب لیمو تازه.
  • دو غلاف فلفل تند مکزیکی دودی.
  • کمی نمک.
  • کمی فلفل

طرز تهیه

  • سیر را در یک تابه خشک روی شعله متوسط ​​به مدت نه دقیقه تفت دهید، تا اینکه حبّه های سیر طلایی شوند و توسط لکه های سیاه خورده شوند.
  • حبه های سیر بو داده را درون غذاساز بریزید و سس مایونز را به همراه دو غلاف چیلی دودی و آبلیمو به آن اضافه کنید.
  • سس سیب زمینی را با نمک و فلفل مزه دار کنید، و آن را با سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید.

سس پنیر کشکاوال برای سیب زمینی سرخ شده

زمان آماده سازی دو دقیقه
به اندازه کافی برای دو نفر

مواد تشکیل دهنده

  • سیصد و بیست گرم پنیر کشکوال کم چرب و شور.
  • پنجاه گرم جعفری خرد شده.
  • قاشق متوسط ​​سیر له شده.
  • دو فنجان شیر کامل.
  • آرد بیست و پنج گرم.
  • بیست گرم کره.
  • پودر فلفل سیاه.
  • کمی زردچوبه.

طرز تهیه

  • کره و آرد را در یک ظرف فلزی کم عمق هم بزنید، پایین صفحه را با حرارت کم قرار دهید و با یک قاشق غذاخوری هم زدن را ادامه دهید تا کره ذوب شود و یکدست شود.
  • سیر له شده را اضافه کنید و مخلوط را چندین بار هم بزنید، سپس شیر را بعد از آن بریزید تا جوش بیاید و حباب زیادی پیدا کند.
  • سس سیب زمینی را با استفاده از یک قاشق چوبی بلند به مدت یک دقیقه هم بزنید تا غلیظ شود.
  • ادویه ها را بپاشید و پنیر کشکوال را اضافه کنید و هم زدن سس را ادامه دهید تا پنیر کاملاً آب شود و در آخر برگ های جعفری را پراکنده کرده و سس ها را با حرکات دورانی دوباره هم بزنید.
  • سس را با چوب سیب زمینی سرخ شده یا کوفته سیب زمینی سرد یا گرم سرو کنید.

ارزش غذایی سیب زمینی سرخ شده

اجزا غذایی ۱۰۰ گرم سیب زمینی سرخ شده
انرژی ۱۳۱ کالری
پروتئین ۲.۳۸ گرم
چربی ها ۳.۵۷ گرم
کربوهیدرات ها ۲۱.۴۳ گرم
فیبر ۲.۴ گرم
قندها ۱.۱۹ گرم
کلسیم ۰.۰ میلی گرم
اهن ۰.۴۳ میلی گرم
پتاسیم ۳۹۳ میلی گرم
سدیم ۳۳۳ میلی گرم
ویتامین سی. ۵.۷ میلی گرم
ویتامین A ۰.۰ واحد بین المللی
کلسترول ۰.۰ میلی گرم

چیپس سیب زمینی سرخ شده فرانسوی با پنیر پارمزان

سس سیب زمینی
سس سیب زمینی
زمان آماده سازی ۱۵ دقیقه
زمان پخت ۱۵ دقیقه
به اندازه کافی برای دو نفر

مواد تشکیل دهنده

  • چهار قاشق غذاخوری پنیر پارمسان.
  • یک قاشق چای خوری برش های جعفری.
  • چهار سیب زمینی خوب تمیز شده.
  • چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون.
  • یک چهارم قاشق چای خوری پودر سیر.
  • یک چهارم قاشق چای خوری پودر پیاز .
  • نصف قاشق چایخوری نمک.

طرز تهیه

  • فر را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و یک سینی مناسب را با کاغذ روغنی (کاغذ پخت) پهن کنید.
  • سیب زمینی ها را پس از پوست گرفتن، به صورت خلال یا چوب با ضخامت متوسط ​​برش دهید.
  • سیب زمینی ها را با ۴ قاشق غذاخوری روغن (نیمه صاف) سرخ کنید، در حالی که از سرخ کردن با روغن فراوان اجتناب کنید. به این دلیل که سیب زمینی در دو مرحله پخته می شود.
  • سیب زمینی ها را با روغن زیتون آغشته کنید و ادویه ها، نمک و نصف مقدار پنیر پارمزان را اضافه کنید.
  • ترتیب سیب زمینی در سینی پخت آماده و آنها را در فر تفت دهید روی حرارت متوسط به مدت سی دقیقه، تکان دهنده در هر ده دقیقه.
  • پس از سرخ شدن برش های سیب زمینی، پنیر پارمزان باقی مانده را توزیع کنید.
  • سینی را دوباره درون فر قرار دهید تا پنیر کاملا آب شود.
  • برگهای جعفری خرد شده را روی پنیر بپاشید، سپس سیب زمینی ها را همراه با سس سیب زمینی برای مهمان نوازی سرو کنید.
پویا رادفر
مترجم، نویسنده و مدیر در مجموعه پیارند