پیارنددانستنی های جالب

غذاهایی مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن و میوه های موثر در افزایش سلامتی

برخی از انواع میوه ها

میوه های زیادی وجود دارند که می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند و برخی از آنها را به صورت زیر ذکر می کنیم:

هندوانه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • هندوانه: هندوانه یکی از انواع میوه ها است که تقویت سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند، زیرا غنی از پتاسیم، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B2 و گلوتاتیون است و علاوه بر اینکه سرشار از مواد مغذی مفید است.
    هندوانه حاوی درصد کمی کالری نیز می باشد و لازم به ذکر است که بدن به این ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد. و ترکیباتی مانند گلوتاتیون برای تقویت سیستم ایمنی بدن.
  • آب انار: مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که عصاره ای از میوه انار گرفته شده است که به مقاومت در برابر رشد برخی از انواع باکتری های مضر مانند: سالمونلا، لیستریا، کلستریدیوم، استافیلوکوکوس اورئوس و انواع دیگر کمک می کند و شواهد زیادی وجود دارد که مواد موجود در انار آنها را مهار می کند. رشد باکتری هایی که باعث بیماری پریودنتال و ایجاد لایه هایی بر روی دندان ها و التهاب لثه در دهان می شوند و شایان ذکر است که عصاره انار دارای خواص دیگری است که از عفونت با آنفلوانزا، تبخال و ویروس های دیگر محافظت می کند، علاوه بر این باعث رشد باکتری های مفید در روده می شود که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

 

سبزیجات رنگارنگ

هندوانه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
هندوانه
سبزیجات رنگارنگ

کاروتنوئیدها یکی از انواع آنتی اکسیدان ها هستند که تقویت سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشند، مانند: بتا کاروتن ، و این کاروتنوئیدها در سبزیجات زرد روشن، نارنجی و سبز یافت می شوند، و ایجاد تنوع در رنگ ها و انواع سبزیجات مهم است زیرا انواع مختلفی از کاروتنوئیدها با هم موثر تر عمل می کنند و در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدنرنگهای مختلف سبزیجات به دلیل انواع مختلف آنتی اکسیدانهایی است که آنها حمل می کنند.

 

سیر

سیر یکی از غذاهایی است که معمولاً در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا علاوه بر اینکه باعث تقویت سلامتی می شود، به غذا عطر و طعم می بخشد و در واقع، تمدن های باستان اثر و تأثیر آن را در مبارزه با عفونت ها ذکر کرده اند و کارشناسان همچنین اظهار داشتند که سیر می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. اعتقاد بر این است که اثر خوب سیر بر روی تقویت سیستم ایمنی بدن به دلیل غلظت بالای ترکیبات حاوی ترکیبات گوگردی در آن است، مانند: آلیسین.

 

کفیر

کفیر یک نوشیدنی تخمیر شده است که حاوی انواع مختلفی از باکتری های سلامتی مفید است و نوشیدن آن ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. در حقیقت، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که نوشیدن منظم کفیر می تواند فواید سلامتی زیر را برای بدن فراهم کند:

  • با باکتری ها مبارزه کنید.
  • کاهش عفونت ها
  • اثر آنتی اکسیدان ها را افزایش دهید.

 

شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی یک آنتی اکسیدان به نام تئوبرومین است که با مبارزه با رادیکال های آزاد و محافظت از سلول های بدن به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و هنگامی که بدن غذا را تجزیه می کند یا با برخی از آلاینده ها در ارتباط است، رادیکال های آزاد تولید می کند و در واقع رادیکال های آزاد مضر هستند. در توانایی از بین بردن سلول ها و قرار گرفتن بدن در معرض بیماری ها، اما باید توجه داشت که شکلات تلخ سرشار از کالری و چربی های اشباع است، بنابراین خوردن آن با احتیاط مهم است.

چگونه می توان تراکم موهای نازک را افزایش داد و موها را پر پشت تر کرد

تقویت مغز و حافظه با استفاده از این مواد غذایی

جلوگیری از اسهال با ماست: فواید ماست برای درمان اسهال چیست

 

بهنام محمدی

مترجم، نویسنده و مدیر در مجموعه پیارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + شش =

دکمه بازگشت به بالا