فواید انجیر برای کمبود ویتامین ها و مواد معدنی متفاوت

انجیر حاوی مقدار بالایی از انرژی، فلزات و ویتامین ها است، از این رو می توان گفت انجیر برای کمبود ویتامین یک منبع مناسب است چراکه، 100 گرم خشک انجیر 249 کالری تأمین می کند
انجیر برای کمبود ویتامین
انجیر برای کمبود ویتامین

فواید انجیر برای کمبود ویتامین D

انجیر دارای کالری بسیار کمی است به گونه ای که ۱۰۰ گرم انجیر تازه ۷۴ کالری دارد و حاوی مواد مغذی بسیاری از جمله فیبر های محلول، مواد معدنی، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و غیره است.
انجیر خشک حاوی مقدار بالایی از انرژی، فلزات و ویتامین ها است، از این رو می توان گفت انجیر برای کمبود ویتامین یک منبع مناسب است چراکه، ۱۰۰ گرم خشک انجیر ۲۴۹ کالری تأمین می کند و انجیر تازه حاوی مقادیر کافی ویتامین های آنتی اکسیدان مانند ویتامین A، ویتامین E و ویتامین K است، علاوه بر اینکه منبع خوبی از مواد معدنی مانند کلسیم، مس، پتاسیم و منگنز، آهن، سلنیوم، و روی، اما هیچ اطلاعاتی در مورد ویتامین D موجود در انجیر وجود ندارد.

فواید انجیر برای سلامتی

بسیاری از خواص انجیر برای کمبود ویتامین و سلامتی از جمله موارد زیر وجود دارد:

  • ضد دیابت: برخی شواهد نشان می دهد که برگ بوته انجیر می تواند به تنظیم علائم دیابت کمک کند و همچنین یک مطالعه حیوانی نشان داد که عصاره انجیر می تواند با کاهش اسیدهای چرب در خون به درمان دیابت کمک کند.
  • درمان مشکلات پوستی: انجیر در درمان انواع مشکلات پوستی مانند اگزما، ویتیلیگو و پسوریازیس استفاده می شود، اما هیچ مطالعه علمی قطعی وجود ندارد، زیرا می توان از انجیر تازه برای تهیه ماسک مغذی غنی از آنتی اکسیدان برای صورت استفاده کرد؛ برای این امر می توانید یک قاشق غذاخوری ماست به انجیر اضافه کنید تا مزایای مرطوب کنندگی بیشتری داشته باشد و ماسک را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید تا روی پوست بماند.

کمبود ویتامین D

انجیر برای کمبود ویتامین
انجیر برای کمبود ویتامین

کمبود ویتامین D زمانی اتفاق می افتد که سطح ویتامین D در بدن بسیار کم باشد و کمبود آن منجر به نازک شدن و پوکی استخوان شود، همچنین ویتامین D در تولید انسولین و تقویت ایمنی بدن نقش دارد و مقدار توصیه شده ویتامین D روزانه ۶۰۰ است. واحدهای بین المللی. برای افراد مسن که ۷۰ سال به بالا دارند می تواند به ۸۰۰ IU برسد و غذاهای غنی از ویتامین D شامل ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا، ماهی تن و گل ماهی، و غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند شیر و ماست است.

ارزش غذایی انجیر

انجیر برای کمبود ویتامین: جدول زیر مواد مغذی موجود در ۱۰۰ گرم انجیر تازه را توضیح می دهد:

مواد مغذی ارزش غذایی
اب ۷۹.۱۱ گرم
انرژی ۷۴ کالری
پروتئین ۰.۷۵ گرم
کربوهیدرات ها ۱۹.۱۸ گرم
چربی ها ۰.۳ گرم
فیبر ۲.۹ گرم
قندها ۱۶.۲۶ گرم
کلسیم ۳۵ میلی گرم
اهن ۰.۳۷ میلی گرم
منیزیم ۱۷ میلی گرم
فسفره ۱۴ میلی گرم
پتاسیم ۲۳۲ میلی گرم
سدیم یک میلی گرم
فلز روی ۰.۱۵ میلی گرم
ویتامین سی گرامان
ویتامین B1 ۰.۰۶۰ میلی گرم
ویتامین B2 ۰.۰۵۰ میلی گرم
ویتامین B3 ۰.۴۰۰ میلی گرم
ویتامین B6 ۰.۱۱۳ میلی گرم
فولات ۶ میکروگرم
ویتامین A ۱۴۲ واحد بین المللی
ویتامین E ۰.۱۱ میلی گرم
ویتامین K. ۴.۷ میکروگرم

 

منابع:

  1.  “Fig fruit nutrition facts”www.nutrition-and-you.com, Retrieved 21-5-2019.
  2.  Natalie Butler, RD, LD (10-11-2016), “The Health Benefits of Figs “، www.healthline.com, Retrieved 22-5-2019.
  3. “Nutrition and healthy eating”www.mayoclinic.org, Retrieved 31-5-2019.
  4.  “Basic Report: 09089, Figs, raw “ndb.nal.usda.gov, Retrieved 22-5-2019.
پویا رادفر
مترجم، نویسنده و مدیر در مجموعه پیارند