فواید جوشانده جعفری برای روده بزرگ از جمله کاهش نفخ و رفع سوء هاضمه

جعفری برای روده بزرگ دارای مصارف زیادی میباشد، از جمله کارکرد مناسب و رفع نفخ در روده بزرگ و همچنین کمک به هضم مناسب غذا می کند.
جعفری برای روده بزرگ
جعفری برای روده بزرگ

فواید جوشانده جعفری برای روده بزرگ

جعفری برای روده بزرگ و کارکرد خوب آن کمک می کند؛ همچنین جعفری به این دلیل که خاصیت دفع گاز دارد و باعث تولید صفرا و آب معده می شود نفخ را کاهش می دهد و به تسکین و درد می انجامد. همچنین جعفری به بهبود هضم غذا، از بین بردن گاز، یبوست، نفخ، سوء هاضمه و حالت تهوع کمک می کند.

فواید عمومی جعفری 

جعفری فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله موارد زیر:

  • سطح قند خون را کنترل می کند: از جعفری برای کمک به کاهش سطح قند خون استفاده می شود، زیرا برخی مطالعات تایید کرده اند که جعفری دارای خواص ضد دیابت است که می تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند. مطالعات نشان داده است که دادن جعفری به موش های دیابتی به بهبود سلامت کبد و کاهش سطح قند خون کمک کرد؛ با این حال، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا خواص جعفری برای کاهش قند خون در انسان اعمال می شود، لازم است.
  • کمک به تنظیم قاعدگی: جوشانده جعفری به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان مسائل مربوط به سطح قاعدگی و هورمون ها استفاده می شود، زیرا حاوی ترکیباتی است که می تواند بر تولید استروژن تأثیر بگذارد تا به تعادل هورمون ها کمک کند، اما تحقیقات در مورد تأثیر جعفری بر قاعدگی و تولید شیر در حال حاضر محدود است و بیشتر آن براساس شواهد حکایتی است. برای ارزیابی اثرات بالقوه چای جعفری در انسان مطالعات بیشتری لازم است.

ارزش غذایی جعفری

جعفری برای روده بزرگ
جعفری برای روده بزرگ

جدول زیر مواد مغذی موجود در ۱۰۰ گرم جعفری تازه را نشان می دهد:

اجزا غذایی ارزش غذایی
انرژی ۳۶ کالری
اب ۸۷.۷۱ گرم
پروتئین ۲.۹۷ گرم
چربی ها ۰.۷۹ گرم
کربوهیدرات ها ۶.۳۳ گرم
فیبر ۳.۳ گرم
پتاسیم ۵۵۴ میلی گرم
کلسیم ۱۳۸ میلی گرم
منیزیم ۵۰ میلی گرم
اهن ۶.۲ میلی گرم
فسفره ۵۸ میلی گرم
سدیم ۵۶ میلی گرم
ویتامین A ۸۴۲۴ IU
ویتامین K. ۱۶۴۰ میکروگرم
ویتامین سی ۱۳۳ میلی گرم
فولات ۱۵۲ میکروگرم

 

همچنین بخوانید:

شامپو برای موهای خشک چیست بهمراه روش تهیه شامپو در خانه

لیمو و زیره سبز چه فایده ای دارد و چگونه می توان از این دو در کنار هم بهره برد

 


منابع:

  1.  Meenakshi Nagdeve (8-5-2019), “۲۳ Wonderful Parsley Health Benefits”، www.organicfacts.net, Retrieved 22-5-2019.
  2.  Rachael Link, MS, RD (7-3-2019), “۷ Surprising Benefits of Parsley Tea (And How to Make It)”، www.healthline.com, Retrieved 22-5-2019.
  3.  “Basic Report: 11297, Parsley, fresh “ndb.nal.usda.gov, Retrieved 22-5-2019.
پویا رادفر
مترجم، نویسنده و مدیر در مجموعه پیارند