فواید یک ساعت پیاده روی

از جمله فواید یک ساعت پیاده روی، تاثیر آن بر سوزاندن کالری و کاهش وزن می باشد. سوزاندن کالری به عوامل مختلفی، از جمله: وزن فرد مسافت و...
فواید یک ساعت پیاده روی
فواید یک ساعت پیاده روی

از جمله فواید یک ساعت پیاده روی، تاثیر آن بر سوزاندن کالری و کاهش وزن می باشد. سوزاندن کالری بستگی به عوامل مختلف، از جمله: وزن فرد، مسافت و توپوگرافی از محل که در آن راه می روید. از آنجایی که پیاده روی شدید در سربالایی تا یک منطقه مرتفع، کالری سوزی را بیشتر از پیاده روی در یک منطقه صاف افزایش می دهد.

تسکین درد مفاصل از از جمله فواید یک ساعت پیاده روی

ورزش برای کاهش وزن
بهترین ورزش برای کاهش وزن

پیاده روی به محافظت از مفاصل روزانه کمک می کند، علاوه بر محافظت از زانو و باسن. این به این دلیل است که به نرم شدن و تقویت ماهیچه های حمایت کننده از مفاصل کمک می کند. علاوه بر این، پیاده روی برای تسکین درد در افراد مبتلا به آرتریت مفید است. یک مطالعه نشان داد که پیاده روی ۸ تا ۱۰ کیلومتر در هفته ممکن است به کاهش خطر ابتلا به آرتریت کمک کند.

 

کاهش سطح کلسترول

ورزش های هوازی برای کاهش فشار خون بسیار موثر هستند. از این رو به عنوان فواید یک ساعت پیاده روی می توان به کاهش سطح از تری گلیسیرید و کلسترول LDL و افزایش سطح کلسترول مفید اشاره کرد. به همین منظور می توانید از تردمیل، پیاده روی در پیاده رو و پارک ها استفاده کنید.

کاهش استرس از فواید یک ساعت پیاده روی

پیاده روی برای سلامت روان مفید است. سطح استرس و تنش را کاهش می دهد، خطر افسردگی را کاهش می دهد و کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

 

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

فواید یک ساعت پیاده روی
فواید یک ساعت پیاده روی

در یک مطالعه، انجمن سرطان آمریکا نشان داد زنانی که به مدت یک ساعت در روز، یعنی هفت ساعت در هفته یا بیشتر پیاده روی می کردند، در مقایسه با زنانی که سه ساعت یا بیشتر ورزش می کردند، ۱۴ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه بودند. کمتر در هفته. برای زنانی که عوامل خطر سرطان سینه مانند مصرف هورمون یا اضافه وزن دارند، محافظت می کند.

 

تقویت ایمنی با فواید یک ساعت پیاده روی

مطالعه ای روی بیش از ۱۰۰۰ مرد و زن که حداقل ۵ روز در هفته حداقل ۲۰ دقیقه در روز پیاده روی می کردند، نشان داد که احتمال ابتلای آنها به آنفولانزا در طول فصل ۴۳ درصد کمتر از کسانی است که یک بار این ورزش را انجام داده اند. یک هفته همچنین مشخص شد که اگر بیمار شوند، بیماری آنها مدت کوتاه تری طول می کشد و علائم آنها خفیف تر خواهد بود.

 

 

منابع
^ أ ب Jane Chertoff, “What Are the Benefits of Walking”، www.healthline, Retrieved 17-05-2019. . ^ أ ب Maria Hoven, “What Are the Health Benefits of Walking an Hour a Day on the Treadmill?”، www.livestrong.com, Retrieved 17-05-2019. . ^ أ ب “۵ surprising benefits of walking”, www.health.harvard.edu, Retrieved 03-06-2019. .

ساناز بهمنش
مترجم، نویسنده و مدیر در مجموعه پیارند