چه چیزی به سوزاندن چربی بدن کمک می کند؟

یک مطالعه کوچک نشان داد که نوشیدن دو لیتر آب، یا حدود هشت فنجان، ممکن است به سوزاندن چربی بدن حدود 100 کالری اضافی در روز کمک کند.
میوه هایی که ایمنی بدن را تقویت می کنند
میوه هایی که ایمنی بدن را تقویت می کنند

یک مطالعه کوچک نشان داد که نوشیدن دو لیتر آب، یا حدود هشت فنجان، ممکن است به سوزاندن چربی بدن حدود ۱۰۰ کالری اضافی در روز کمک کند. همچنین انجام فعالیت های ورزشی و خواب کافی نیز در مقدار چربی های قابل تجزیه موثر است.

ورزش برای سوزاندن چربی بدن

ورزش برای سوزاندن چربی بدن
ورزش برای سوزاندن چربی بدن

تمرینات قدرتی نوعی تمرین است که به ساخت توده عضلانی و افزایش قدرت آن کمک می کند و یکی از متداول ترین این تمرینات تمرینات وزنه برداری برای عضله سازی در طول زمان است. در یک مطالعه مشخص شد که تمرینات قدرتی باعث کاهش چربی درونی “ناحیه شکم” در بدن می شود. این تمرینات به حفظ توده بدون چربی در بدن کمک می کند، که می تواند سوزاندن کالری هایی را که بدن در حالت استراحت می سوزاند افزایش دهد.

خواب

چندین مطالعه رابطه ای بین خواب کافی و کاهش وزن پیدا کرده اند. یک مطالعه بر روی ۶۸۱۸۳ زن نشان داد کسانی که در طول ۱۶ سال پنج ساعت یا کمتر در شب می‌خوابیدند در مقایسه با زنانی که بیش از هفت ساعت در شب می‌خوابیدند بیشتر در معرض اضافه وزن بودند. مطالعات دیگر نشان داده‌اند که خواب ضعیف ممکن است به این تغییر در هورمون های گرسنگی، افزایش اشتها و افزایش خطر چاقی کمک کند.

روزانه چندین وعده غذایی کوچک بخورید

غذای سالم برای سوزاندن چربی بدن
غذای سالم برای سوزاندن چربی بدن

خوردن وعده های غذایی کوچکتر در چند نوبت در روز باعث تحریک سیستم گوارشی می شود که با هضم غذا و جذب مواد مغذی شروع می شود. این امر مستلزم مصرف کالری کمتر است. بنابراین می توان گفت هر چه تعداد وعده های غذایی کوچک یا میان وعده های مصرفی بیشتر باشد. در طول روز، میزان کالری و سوزاندن چربی بدن  بیشتر می شود

 

برای سوزاندن چربی بدن آب کافی بنوشید

یک مطالعه کوچک نشان داد که نوشیدن دو لیتر آب، یا حدود هشت فنجان، ممکن است به سوزاندن چربی بدن حدود ۱۰۰ کالری اضافی در روز کمک کند که تا ۷۰۰ کالری در هفته یا ۲۸۰۰ کالری در ماه است. لازم به ذکر است که برخی افراد احساس تشنگی خود را با احساس گرسنگی اشتباه بگیرید، بنابراین آنها فکر می کنند که گرسنه هستند در حالی که در واقع احساس تشنگی می کنند و نوشیدن آب آنها ممکن است به کاهش مقدار غذای مصرفی کمک کند.

 

فیبر کافی بخورید

مطالعات نشان می دهد که نوعی فیبر محلول به نام فیبر ویسکوز ( به انگلیسی: Viscous fiber) وجود دارد که به کاهش اشتها کمک می کند، با تشکیل استحکام ژلاتینی آب را نگه می دارد و به آرامی در سیستم گوارش حرکت می کند که احساس سیری را افزایش می دهد. شایان ذکر است که خوردن مقادیر زیاد فیبر ممکن است از جذب مقداری کالری از غذاها در وعده های غذایی جلوگیری کند.

 

غذاهایی که به سوزاندن چربی بدن کمک می کنند

غذاهایی وجود دارند که می توانند مصرف شوند که به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کنند، اما باید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم مصرف شوند، زیرا به تنهایی منجر به کاهش وزن نمی شوند و از این غذاها به موارد زیر اشاره می کنیم:

  • آجیل.
  • ماهی چرب.
  • لبنیات.
  • تخم مرغ
  • فلفل قرمز .
  • روغن نارگیل.
  • چای سبز.
منابع
^ أ ب Rachael Link (19-3-2018), “The 14 Best Ways to Burn Fat Fast”، www.healthline.com, Retrieved 19-5-2019. Edited. ^ أ ب Elaine Magee (11-5-2007), “8 Ways to Burn Calories and Fight Fat”، www.webmd.com, Retrieved 19-5-2019. Edited. ↑ Franziska Spritzler (8-8-2016), “15 Common Mistakes When Trying to Lose Weight”، www.healthline.com, Retrieved 19-5-2019. Edited. ↑ Aaron Kandola (8-1-2019), “What foods help burn fat?”، www.medicalnewstoday.com, Retrieved 19-5-2019. Edited.
ساناز بهمنش
مترجم، نویسنده و مدیر در مجموعه پیارند