کاهش اشتها و لاغری با استفاده از چند روش ساده و قابل اجرا

کاهش اشتها و لاغری منوط به پیروی از روش ها و راهکار های کاهش دهنده اشتها است که نتیجه آن لاغری و کاهش وزن اضافی را برای افراد چاق در پی دارد
کاهش اشتها و لاغری با کم کردن استرس
کاهش اشتها و لاغری با کم کردن استرس

نوشیدن آب بیشتر برای کاهش اشتها

از بین بردن اشتها با مصرف آب
از بین بردن اشتها با مصرف آب

چندین مطالعه نشان داده است که افراد زیادی هستند که نمی توانند احساس گرسنگی و تشنگی را از هم تشخیص دهند؛ این باعث می شود غذاهای زیادی بخورند که بدن ممکن است به آنها احتیاج نداشته باشد، در این صورت شما باید مقدار کافی آب در طول روز بنوشید تا موجب کاهش اشتها و لاغری شود، لازم به ذکر است که افرادی که طعم آب را ترجیح نمی دهند می توانند برش های لیمو یا پرتقال را اضافه کنند تا طعم مطبوع تری داشته باشند.

مصرف پروتئین خود را افزایش دهید تا لاغر شوید

یک رژیم غذایی غنی از پروتئین به کاهش اشتها و لاغری کمک می کند، زیرا پروتئین به ترشح هورمون هایی کمک می کند که اشتها را تنظیم می کنند و انرژی را حفظ می کنند.
علاوه بر این توصیه می شود از منابع پروتئینی سالم به ویژه هنگام صبحانه و از غذا های سالم استفاده کنید منابع پروتئینی: تخم مرغ، ماهی و مرغ بدون پوست، حبوبات، و توصیه می شود مصرف گوشت قرمز را تا حد ممکن کاهش دهید.

غذاهای غنی از فیبر بخورید

فیبر برای هضم معده به مدت زمان بیشتری احتیاج دارد، که در افزایش احساس سیری کمک می کند، بسیاری از مطالعات نشان می دهد که فیبر در رژیم غذایی به کاهش اشتها و لاغری کمک می کند؛ از جمله غذاهایی که ترجیح داده می شوند به رژیم غذایی روزانه و سالم اضافه شوند عبارتند از: غلات سبوس دار، حبوبات، دانه های چیا، و بادام، سبزیجات، سیب و آووکادو.

کاهش استرس برای کاهش اشتها و لاغری

کاهش اشتها و لاغری با کم کردن استرس
کاهش اشتها و لاغری با کم کردن استرس

تنش، احساس غم و اندوه و عصبانیت به افزایش احساس گرسنگی و افزایش میل به خوردن غذاهای ناسالم کمک می کند. بنابراین، فعالیت ها و عملکرد هایی که منجر به تنش می شوند باید کاهش یابد، علاوه بر ضرورت تقویت روابط اجتماعی، خواب کافی داشته باشید، راحت باشید تا از این احساس خلاص شوید که باعث افزایش مقدار غذا می شود.

انجام تمرینات

ورزش یکی از مواردی است که به کاهش فعالیت مغزی مرتبط با میل به غذا کمک می کند  و این باعث می شود افراد از فکر دور از غذا دور شوند، زیرا به کاهش سطح هورمون مسئول احساس گرسنگی کمک می کند و احساس ورزش هوازی در کاهش اشتها و لاغری موثر است.

ساناز بهمنش
مترجم، نویسنده و مدیر در مجموعه پیارند