کربوهیدرات لازم برای بدنسازی و پرهیز های غذای ورزشکاران حرفه ای

کاهش کربوهیدرات لازم برای بدنسازی منجر به تجزیه عضلانی می شود. که نتایج مطلوب را کاهش می دهد. اما کربوهیدرات های مصرفی باید اصلاح شود.
کربوهیدرات لازم برای بدنسازی
کربوهیدرات لازم برای بدنسازی

هدف از وزنه برداری یا بدنسازی حفظ تناسب اندام با عضله سازی و حفظ درصد چربی بدن در حین پیروی از رژیم بدنسازی است. کاهش کربوهیدرات لازم برای بدنسازی منجر به تجزیه عضلانی می شود. که نتایج مطلوب را کاهش می دهد. اما کیفیت کربوهیدرات های خورده شده باید اصلاح شود.
پرهیز از آرد تصفیه شده، قندها، شیرینی‌ها و سایر کربوهیدرات‌های فرآوری‌شده، نیاز بدنساز به کربوهیدرات‌ها بسته به مرحله‌ای که طی می‌کند متفاوت است و جزئیات آن به شرح زیر است:

  • مرحله تقویت: در این مدت بازیکن باید بین ۵۰ تا ۶۰ درصد کل کالری مصرفی خود را از کربوهیدرات ها دریافت کند.
  • مرحله خشک کردن: در این مدت بازیکن باید بین ۵۵ تا ۶۰ درصد از کل کالری مصرفی را مصرف کند.
کاهش کربوهیدرات لازم برای بدنسازی
کاهش کربوهیدرات لازم برای بدنسازی

فواید بدنسازی

بدنسازی فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله حفظ و ساخت عضله. جایی که بدنسازان مکررا تمرین می کنند و تمرینات مقاومتی را انجام می دهند که قدرت و اندازه عضلات را افزایش می دهد. این ورزش که قدرت عضلانی به طور قابل توجهی با خطر کمتر مرگ ناشی از سرطان، بیماری قلبی و کلیوی مرتبط است و ورزش های هوازی را انجام می دهند که به کاهش چربی بدن، بهبود سلامت قلب و کاهش چشمگیر خطر بیماری قلبی کمک می کند.

کربوهیدرات لازم برای بدنسازی
کربوهیدرات لازم برای بدنسازی

مهمترین کربوهیدرات لازم برای بدنسازی و سایر مواد مغذی

بدنسازان باید انواع غذای ورزشکاران حرفه ای را دریافت کنند که نمونه هایی از آنها عبارتند از:

  • کربوهیدرات لازم برای بدنسازی؛ مانند نان، ماکارونی، برنج، میوه ها و سبزیجات.
  • پروتئین ؛ مانند تخم مرغ، ماهی، گوشت بدون چربی، مرغ، حبوبات مانند: لوبیا، نخود، نخود، عدس، لبنیات کم چرب، سویا و توفو.
  • چربی ها؛ مانند کره بادام زمینی و روغن های سالم.
منابع
↑ Paul Rogers (26-04-2019), “What Is a Bodybuilding Diet?”، www.verywellfit.com, Retrieved 19-05-2019. . ↑ Gavin Walle (19-11-2018), “Bodybuilding Meal Plan: What to Eat, What to Avoid”، www.healthline.com, Retrieved 19-05-2019. . ↑ “A bodybuilder’s diet”, www.health24.com,24-03-2016، Retrieved 19-05-2019. .

 

 

همچنین بخوانید
طرز تهیه نان زنجبیلی با شیره انگور در کوتاه ترین زمان ممکن
طرز تهیه کوکی زنجبیلی ساده و آسان در ۱۰ دقیقه
طرز تهیه سوپ قارچ برای چهار نفر در ۳۰ دقیقه(با دو دستور)
ساخت دیوار بزرگ چین توسط چه کسی و کدام سلسله انجام شد؟
روغن بادام تلخ چیست؟
ساناز بهمنش
مترجم، نویسنده و مدیر در مجموعه پیارند